MAQUINISTES. Setmana del 2 al 6 de setembre de 2019

Benvolgudes famílies,

Els maquinistes posen carbó a la locomotora…comença el curs!

Els inicis seran difícils, els vostres fills hauran d’acostumar-se a estar separats de vosaltres en un ambient diferent al de casa.

L’objectiu més important d’aquest primer trimestre serà crear un vincle afectiu amb la tutora i per aconseguir-ho, la Maite ha carregat el tren de mimos, petons, cançons i abraçades!

Hi haurà nens que viuran aquest procés amb facilitat i fins i tot amb entusiasme, veient que s’obre davant d’ells un nou ambient estimulant on ell és el protagonista; d’altres es resisitiran més a la separació dels pares i notaran el fet de no ser els únics i de no poder estar a braços tanta estona com voldrien. Ambdós casos són naturals i estan dins de la normalitat. La nostra tasca com a mestres és estar pendents de l’adaptació de cada alumne i tractar de fer aquest procés el més suau possible per a  tots, inclosos els pares i mares.

Des de casa ens podeu ajudar, parlant als vostres fills de l’escola, cantant-los les cançons que els canten les mestres i anomenant sovint la Maite i la Cèlia, que s’hauràn de convertir en un referent per a ells durant els propers mesos.

El primer trimestre l’escola estarà molt pendent dels nens i dels canvis que vagin fent per a poder-los compartir i gaudir amb vosaltres! A més, tractant-se de nens tan petits, procurarem ser el més flexibles possible amb els horaris i rutines, per adaptar-nos a les necessitats de cada nen. Mica en mica, a mida que es vagin acostant a l’any, el seu ritme d’alimentació i son s’anirà regulant i això facilitarà que els genets puguin adaptar-se a un horari més uniforme i començar a treballar com a grup.

Aquestes primeres setmanes l’objectiu principal és que se sentin segurs i còmodes a l’escola. Quan veiem que tots estem una mica més adaptats començarem amb les sessions de música i psicomotricitat i també amb les propostes de l’estona del conte i moltes altres activitats carregades de diversió i aprenentatge!

Feliç primer trimestre, maquinistes…FEM VIA!!!